4 Haziran 2014 Çarşamba

Mini GAP Turu

I am not gonna post this in English due to my laziness;)

Mini GAP turumuzun uzerinden 1 ay gecti, daha fazla ertelemeyeyim dedim, bir kac not paylasmak istedim. Burayi da ihmal etmemis olurum hem:)

Yillardir Gaziantep'e gidip yemek turu yapmak aklimizdaydi, 1 Mayis tatiline 2 Mayisi da ekleyip 4 gunluk mini Guneydogu Anadolu turu yapmaya karar verdik. Antep, Nemrut(Adiyaman), Urfa, Hatay seklinde bir rota cizdik. Antepteki arkadasimizin da hazirladigi tur plani sayesinde dolu dolu bir tatil gecirdik. Ilk basta Mardin-Midyat vardi Hatay yerine ama o kadar km yolu yapmaya gozumuz korktu, yorulmadan gezelim dedik ve onu baska bir bahara erteledik. Mini turumuz yemek odakliydi. Esim zaten tarihi yer falan gezmeyi hic sevmedigi icin yemek bahanesiyle onu bu gezi icin ikna ettim:)

Antep e varir varmaz sabahtan aksama kadar sirasiyla Metanet'te Beyran corbasi, Almacilar carsisin Gulluoglunda sicak baklava, Pirzolaci Cahit'te pirzola ve diger et cesitleri, Almacilar Carsisi civarindan Nohut durum seklinde karnimizi doyurduk. Bakircilar carsisi, Zincirli Bedesten, Tahmis Kahvesi, Mutfak Muzesi, Zeugma Mozaik Muzesini de ziyaret ettik. Sonrasinda Adiyaman Kahtaya gecip otel demeye bin sahit isteyen yere gectik. Firat nehri uzerindeki Ataturk Baraji kenarinda zaman gecirip otele donduk. Gece 3te Nemrut dagina cikmak uzere yola koyulduk. Gunesin dogusu, tanri heykelleri ve Komagene Kralligi zamanindan kalan kopru vs. yapilari gorup Sanliurfa'ya gectik.

Urfada; Balikli Gol ve cevresini dolasip Halfeti batik kentte tekne turu yaptik. Aksaminda sira gecesine katildik ve Antebe geri donduk.

Mini turumuzun 3. gununde Hatay lezzetlerini tatmak icin tekrar yollara dustuk. Pöç kasabinda kagit ve tepsi kebabi, Cinaraltinda Yusuf Ustadan kunefelerimizi yiyip Harbiye selalelerine gittik. Daha sonra Antebe geri donduk.

Son gun ise gunlerdir yollarda olmanin yorgunluguyla daha serbest vakit ayirdik kendimize. Orkide Bahcede gec kahvaltimizi yapip tekrar Tahmis Kahvesine ugradik. Almacilar Carsisindan fistik, toz biber, zahter, haspir alisverisimizi yaptik. Asinada katmer, Imam Cagdasta simit kebabi ve lahmacun, Kocak Baklava da sobiyet, havuc dilimi baklavalarimizi yedik. Pazar gunu kalabaligindan dolayi Imam Cagdasta saat 16.00 da baklavalar tukenmisti. Kocakta da cesit azalmisti. Paket baklava ve katmerlerimizi de alip mini turumuzu burada noktaladik. (Imam Cagdasta baklava yiyememenin caresi meger yanibasimizdaymis. Nusr-et Steakhouse a havuc dilimleri tepsi tepsi her gun Imam Cagdastan geliyormus:))

Guneydogu bolgesine gezmek icin gitmek isterseniz Mayis ortasina kadar gidin derim. Sonra kavrulursunuz;)